T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
HATAY / REYHANLI - Yatılı Bölge Ortaokulu

GELENEKSEL MUTFAĞIM/MY TRADITIONAL CUISINE

 

PROJEMİZ HAKKINDA

 

 

Yeme alışkanlıklarını, yerel mutfağı, yerel yiyecekleri ve içecekleri öğrenerek Avrupa ülkelerinin farklı bölgeleri arasında kültürel etkileşimi sağlamayı amaçlıyoruz. Öğrenciler diğer ülkelerin geleneksel mutfağını tanıyacaklar. Öğrenciler yemek pişirme metodları, diğer bölgelerin ve ülkelerin yemek tariflerini öğrenecekler. Bunların yanı sıra, bu proje öğrencilerin mutfaklarını tanıtmaları ve diğer ülkelerin farklı tariflerini uygulamaları için büyük bir fırsat. Projedeki her üye ortağının kültürü ve gastronomisi hakkında bazı bilgiler edinecek. Öğrenciler birbirleriyle iletişime geçecekler ve bu onların İngilizce yeteneğinin artmasına yardımcı olacak. Aynı zamanda takımın bir parçası olmak, ilişkilerini ve problem çözme yeteneklerini geliştirecek. Proje hem öğretmenlere hem de öğrencilere yeni uygulamalar, platformlar ve Web2.0 araçlarını kullanma olanağı sağlayarak dijital yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olacak.

 

HEDEFLER

 

    Öğrenciler,

-        Mutfak, yeme alışkanlıkları ve yiyecek kültürü ile ilgili kelimeleri öğrenir.

-        Yemek pişirme metotlarını öğrenir.

-        Geleneksel kahvaltılıkları, yemekleri ve tatlıları tanıtır.

-        Ortaklarının mutfakları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayırt eder.

-        İngilizce dil yeteneğini ve dijital yeteneklerini geliştirir.

-        Web 2.0 araçlarını kullanmaya teşvik edilir.

 

ÇALIŞMA TAKVİMİ/ETKİNLİKLER

 

EKİM

-        Her öğretmen kendi proje takımını seçecek ve veli izin formlarını hazırlayacak.

-        Ortaklar çevrimiçi toplantılar düzenleyecek.

-        Öğrenciler arası logo yarışması düzenlenecek ve logolar oylanacak. En iyi logo öğrenciler tarafından seçilecek.

-        Öğrenciler birbirleriyle çevrimiçi toplantılar aracılığıyla görüşecekler.

KASIM

-        Öğrenciler kahvaltı alışkanlıklarıyla ilgili ve kahvaltıda genellikle ne yedikleriyle ilgili posterler hazırlayacaklar.

-        Her öğrenci kendi kahvaltı alışkanlığıyla ilgili bilgi kartı hazırlayacak.

-        Öğrencilerin en sevdikleri kahvaltılık yiyeceklerine karar vermek için Google formları veya küçük analizler kullanılarak bir anket oluşturulacak.

ARALIK

-        Öğrenciler yerli sebzeler ve meyvelerle ilgili poster hazırlayacaklar.

-        Öğrenciler hangi sebzelerin ve meyvelerin sağlıklı olup olmadığıyla ilgili tartışacaklar.

-        Öğrenciler kendi yerli sebze ve meyvelerini ortaklarına tanıtacaklar.

OCAK-ŞUBAT

-        Öğrenciler kendi bölgelerinin yerli yiyecekleriyle ilgili posterler ve videolar hazırlayacaklar. Öğrenciler yerel yiyeceklerini ortaklarına tanıtacaklar.

-        Öğrenciler en sevdikleri yerli yiyecek ile ilgili anket hazırlayacaklar ve onu oylayacaklar.

-        Öğrenciler kendilerinin en sevdiği yemeğin malzemeler listesini ve o yemeğin tarifini yazacaklar.

-        Öğrenciler en sevdikleri yöresel yemeği pişirecekler ve videoları ortaklarıyla paylaşacaklar.

MART-NİSAN

-        Öğrenciler kendi bölgelerinin yöresel tatlılarıyla ilgili araştırma yapacaklar ve onların bir listesini hazırlayacaklar.

-        Öğrenciler Google formları veya küçük anketleri kullanarak yöresel tatlılarını oylayacaklar ve en sevdikleri tatlılara karar verecekler.

-        Öğrenciler en sevdikleri tatlının malzemeler listesini ve tarifini yazacaklar.

MAYIS

-        Her okul çevrimiçi bir tuval hazırlayacak ve öğrenciler proje boyunca hazırladıkları tüm belgeleri ortaklarıyla paylaşacaklar.

-        Her okul bir fuar düzenleyecek ve projelerinin her bölümünü okuldaki diğer öğrencilerle paylaşacak. Öğrenciler fuarın filmini çekecekler ve bunu ortaklarıyla paylaşacaklar.

 

BEKLENEN SONUÇLAR

 

 

-        Bu projenin sonunda, öğrenciler tüm bölgelerin favori yemeklerinin ve tatlılarının tarifleriyle  e-kitap oluşturacaklar.

-        Öğrenciler İngilizce ve Bilişim yeteneklerini geliştirecekler.

-        Öğrenciler Avrupa ülkelerinin geleneksel mutfakları hakkında öğrenmeye motive edilecekler.

-        Öğrenciler iletişim becerilerini geliştirecekler.

-        Öğrenciler özgüven kazanacaklar.

-        Öğrenciler bir takımın parçası olmaya teşvik edilecekler ve empatilerini geliştirecekler.

 

e-Twinning Proje belgesine ulaşmak için lütfen tıklayınız.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 14.01.2022 - Güncelleme: 18.01.2022 14:41 - Görüntülenme: 562
  Beğen | 1  kişi beğendi